Sunday, November 29, 2009

Newsletter και έρευνα αγοράς

Από την περασμένη Δευτέρα μπορείτε να κάνετε εγγραφή ώστε να λαμβάνετε το newsletter που θα χρησιμοποιούμε για να ενημερώνουμε σχετικά με την πρόοδο των εργασιών μας.

Τις προάλλες πήγαμε μιά βόλτα με τον Αλέξη στο Ναύπλιο.

Εντάξει, δεν ήταν απλώς βόλτα. Είχαμε ένα σκοπό. Για κάποιο διάστημα τώρα λέμε ότι θα ήταν καλή ιδέα να περπατήσουμε στις βασικές περιοχές τόσο του παλιού Ναυπλίου όσο και της νέας πόλης. Προσπαθούμε να παρατηρήσουμε την κίνηση πεζών σε μία μέση ημέρα για να τη λάβουμε υπόψιν όταν αρχίσουμε το ψάξιμο. Σκοπεύουμε να ανοίξουμε το café/τσαγερί (δείτε παρακάτω σχετικά με τη δυσκολία που έχουμε να αποφασίσουμε πώς θα το αποκαλούμε) μέχρι την άνοιξη. Φυσικά γνωρίζουμε ότι δεν πάνε όλα όπως τα προγραμματίζεις!

Καταλαβαίνουμε ότι το να πας μια φορά δεν θα σου δώσει σωστή άποψη, κι έτσι σκοπεύουμε να ξαναπάμε μερικές φορές ακόμη. Δεν είναι και τρομερή δοκιμασία το να περπατάς τριγύρω σ'αυτή την υπέροχη πόλη στη ζεστασιά του ήλιου!


Ήταν πολύ διαφωτιστική βόλτα. Αρχίσαμε να μιλάμε με μία πολύ ευγενική ηλικιωμένη κυρία στην παλιά πόλη που έχει δικά της καταστήματα και όπου να'ναι βγαίνει στη σύνταξη. Είναι στην πόλη για πάρα πολλά χρόνια και ήταν σε θέση να μας δώσει ένα σωρό χρήσιμες πληροφορίες για τα καταστήματα που ήδη είναι εκεί, και ποιά μπορεί να είναι διαθέσιμα σύντομα. Μας έδωσε ακόμη και μια ιδέα για το πότε είναι οι καλύτερες στιγμές στο χρόνο για δουλειά και πότε πέφτει ησυχία. Ήταν πραγματικός θησαυρός χρήσιμων πληροφοριών.

Μπορέσαμε να βγάλουμε μερικά συμπεράσματα. Κατά κάποιο τρόπο τουλάχιστον. Παρατηρούμε ότι οι γνώμες μας για τα πράγματα αλλάζουν καθώς αποκτούμε περισσότερες πληροφορίες, σχεδόν σε καθημερινή βάση.

Και μετά είναι και το ζήτημα της φήμης. Αν το προϊόν σου γίνει γνωστό και αγαπητό, ο κόσμος θα έρθει να το πάρει όπου και αν είσαι. Καλά, εντάξει, όχι οπουδήποτε... αλλά καταλαβαίνετε τι εννοώ. Αν έχεις καλή φήμη, ένα πραγματικά καλό προϊόν, θα έχεις πελάτες που έρχονται ειδικά για αυτό αντί για τυχαίους περαστικούς. Παρόλα αυτά δεν είναι κακό να είσαι σε καλή θέση!

Location vs. Reputation. Reputation vs. Location. Ποιό κερδίζει; Κάποιος συμβιβασμός, υποθέτω.

Ας πούμε λοιπόν ότι έχουμε φτάσει σε κάποια προσωρινά συμπεράσματα. Είναι δυνατό για ένα συμπέρασμα να είναι προσωρινό;

Αλλάζοντας θέμα, είμαστε στα τελευταία βήματα πριν οριστικοποιήσουμε την ονομασία της επιχείρησης, του μαγαζιού, και την επιλογή του λογότυπου. Το έχουμε καθυστερήσει και αυτό. Πάρα πολλές καλές ιδέες! Οι φίλοι μας και γραφίστες από το Atelier μάς έχουν καταπλήξει με τη μεγάλα γκάμα ιδεών τους και μας έχουν δώσει πάρα πολλές δυνατότητες.

Υπάρχουν τόσα πολλά που πρέπει να αφομοιώσεις όταν σχεδιάζεις να ξεκινήσεις μια δουλειά! Νομίζω χρειάζομαι κάτι γλυκό να με βοηθήσει να αποφασίσω!

7 comments:

  1. Καλημέρα Liz, τι μου θύμισες! Σαν πολεοδόμος έχω δουλέψει σε πρότζεκτ σαν και αυτό, όταν δούλευα στην Ελλάδα.
    Αν σε ενδιαφέρει η πώληση σε περαστικούς δες και άλλη μια διάσταση: "Τι κάνουν άλλοι που έχουν πετύχει σε λιανική πώληση?" Πολύ μεγάλες μελέτες για την χωροθέτηση καταστημάτων είχε κάνει η swatch και οι εταιρείες κινητής τηλεφωνίας. Όπου υπάρχουν καταστήματά τους είναι η περιοχή με την μεγαλύτερη κίνηση αγοραστικού κοινού.
    Βέβαια υπάρχει και η άλλη ιδέα. Η Νανά Γιώτη που φτιάχνει εξαιρετικά σπιτικά γλυκά. Αυτή ξεκίνησε από την περιφέρεια (Βριλήσσια), έγινε γνωστή για την καλή της ποιότητα και μετά άνοιξε μαγαζί σε ακριβές περιοχές… Ταυτόχρονα την πρόβαλαν πολύ δημοσιογράφοι σε γκουρμέ περιοδικά.
    Ότι και να αποφασίσετε νομίζω ότι το μεράκι σου θα βοηθήσει να ξεχωρίσεις!

    ReplyDelete
  2. Thanks so much for your input Angeliki! It is so good that friends who have experience can offer useful advice!! Keep it coming please :)

    ReplyDelete
  3. Liz, έχω κι εγώ συνεργαστεί με τα παιδιά από το Atelier και είναι απίστευτοι. Στο παρελθόν χρειαζόμουν ένα logo για κάτι που ήθελα να προωθήσω και οι επιλογές που μου δώσανε ήταν πάρα πολλές και έμεινα ευχαριστημένος.
    Θα δεις ότι θα μείνεις πολύ ικανοποιημένη...

    ReplyDelete
  4. Καλά κάνεις και το ψάχνεις. Η Αγγελική έχει δίκιο. Όπου βρίσκονται αλυσίδες καταστημάτων, κάνουν έρευνα πριν ανοίξουν για την κίνηση. Όσο για το γλυκάκι στο τέλος, έχω φτιάξει ένα παρόμοιο και είναι σούπερ!

    ReplyDelete
  5. You are both right Angeliki and Kiki about seeing where the big chains have made their stores. Of course, like I said in my post, things are rarely as simple as you think.



    Here in Nafplio, as far as I can see, there are not many large chains. There is no ZARA for example, and there is no Swatch. No Germanos. There are one or two mobile phone companies such as Vodafone and Cosmote, and there is a Hondos Center (cosmetics chain) but they are on a street where, if we opened, there is NO WAY we would ever get any visitors or tourists. We'd really like to find some sort of compromise, where we can attract both locals as well as tourists or week-end visitors.

    

This has left us looking around the part of town where there are services, such as the Post Office, banks, OAED (aka the Job Centre) etc., where the locals come but are also closer to where tourists wander around, and closer to the port where there is plenty of parking!

It definitely needs 'POLLI SKEPSI'! Kai 'psaximo'

!

    The more advice we get the more chance we'll do it right. So thanks!

    ReplyDelete
  6. μήπως μπορείτε να φτιάξετε δύο μαγαζιά, ένα εργαστήριο με μαγαζί στην καινούργια πόλη που θα είναι και λιγότερο το νοίκι και ενα μικρό στην παλιά πόλη μόνο για πωλήσεις και ίσως με λίγα τραπεζακια - σαν τσαγερία ???

    ότι και να κανετε πιστεύω ότι θα πετύχετε γιατί έχετε πολλή αγάπη γιαυτό που κάνετε!! σιγουρα θα σας επισκευτούμε όταν ανοίξετε γιατί το ναυπλιο είναι πολυαγαπημένος προορισμός !! θα ερθουμε όλες μαζί οι οικοδέσποινες απο τις ''συνταγές της καρδιας'' στα εγκαίνεια !!!!

    πολλά πολλά φιλια

    ReplyDelete